תאורה מעוצבת
תאורת מטבח

תאורה מעוצבת למטבח

תאורת מטבח – משימה עבור מומחים

עיצוב תאורה למטבח הוא אולי אחד התחומים המאתגרים ביותר בעולם התאורה. תאורת המטבח צריכה להיות פונקציונלית, אבל גם בעלת גופי תאורה מעוצבים. מעניינת, אך לא עמוסה. מאירה מספיק בנקודות הנכונים, אך רכה ולא מסנוורת.

המטבח הוא לב הבית, ומגיע לו השקעה בעיצוב התאורה, ועיצוב הפנים בכלל, במידה זהה לשאר החדרים בבית – אם לא יותר. את תאורת המטבח חייבים לתכנן באופן מדויק וקפדני. היכן להאיר יותר והיכן פחות? עד כמה דומיננטיים צריכים להיות גופי התאורה?

על כל השאלות האלו אנחנו יכולים לענות כאן בשנדליריה. בית המלאכה שלנו מתמחה בתכנון ועיצוב תאורה כבר עשרות שנים. באמצעות ניסיון, מקצועיות חסרת תחרות ויחס אישי – אנחנו כאן כדי ליצור עבורכם את המטבח הנוח ביותר.

אז מה הדברים החשובים שצריך לחשוב עליהם? ראשית, גובה התקרה. מטבחים הם חדרים עמוסים מטבעם בחפצים קטנים, מוצרי מזון, כלים וארונות. בעוד בסלון למשל, גם אם התקרה נמוכה אפשר להשתמש בתאורה יותר נמוכה ובנברשות, כל עוד שאר עיצוב החדר נעשה בחכמה, במטבח זה קצת יותר בעייתי. אם התקרה נמוכה מדי, נברשת יכולה להקנות למטבח תחושה מעט קלסטרופובית. המטבח יכול להיות מקום עמוס ומחניק מטבעו ולכן התאורה צריכה לשמש כגורם מרחיב, שמעניק אוויר לנשימה, ומפזר את העומס והבלגן במידת האפשר.

עם זאת, אם יש לכם אי במטבח, אפשר לחשוב שוב על גופי תאורה יורדים כמו נברשות. האי נותן ספייס מסוים באמצע המטבח, מה שמאפשר מקום גם לגופי תאורה מעניינים יותר ופונקציונליים פחות. גופי התאורה היורדים משמשים גם כאלמנטים עיצוביים מיוחדים וגם משרים אווירה נעימה.

בנוסף, כדאי לחשוב על משטחי העבודה במטבח לעומת האזור שבו אוכלים. כשאנחנו יושבים לאכול במטבח אנחנו לא רוצים זרקור שמכוון לצלחת שלנו. לעומת זאת, במשטחי העבודה במטבח אנחנו רוצים לראות טוב מאוד מה אנחנו חותכים, מטגנים או מטבלים. לכן כדאי לשחק עם גופי תאורה קטנים שיותאמו בדיוק למבנה המטבח – תאורה רכה וסולידית באזור האכילה, וחזקה יותר באזור שבו מבשלים.

מבולבלים? אין סיבה לבהלה. אנחנו כאן בשנדליריה יכולים לסייע לכם בעיצוב תאורה למטבח ומציאת פתרונות לכל חלל ומבנה. צרו עמנו קשר והעיפו מבט בקטלוג העצום שלנו כאן באתר 055-9779966

פוסטים נוספים: