עיצוב תאורה
מאמרים

עיצוב תאורה – לא לעשירים בלבד

באמצעות בחירה בגופי התאורה הנכונים והעדכניים, ניתן לחולל פלאים בעיצוב הבית. באמצעות מיקום נכון של תאורה, שיפורי עוצמה ומיקוד, ניתן לשפר את עיצוב הבית או לשדרג את עיצוב העסק בצורה יוצאת מן הכלל. לא פחות חשוב – עיצוב תאורה לא חייב להיות יקר במיוחד. עיצוב הבית בהסתמך על תאורה יפה וגופי תאורה אופנתיים זה הטרנד החדש ולא – זה ממש לא לעשירים בלבד!

תכננו מראש ושלמו פחות

הדרך הטובה ביותר להימנע מהוצאה מוגזמת בשעה שרוצים לשפר את התאורה פשוטה למדי, כמעט מתבקשת. אל תבצעו שום מהלך ללא תכנון מוקדם. אל תחליפו גוף תאורה ישן בלי להחליט קודם כל מהו הקונספט שאליו אתם חותרים. למרות ההיגיון שבדבר, מפתיע לגלות בכל פעם מחדש עד כמה שרווחת הגישה "קודם עושים" ורק אחר כך חושבים.

חסכוני ויפה – זה הולך ביחד

גוף תאורה מרהיב, שנראה פשוט מושלם בחנות עשוי לא להתאים לביתכם מפאת גודל החדר או בשל אי התאמה לאמירה העיצובית הכללית. על אחת כמה וכמה, חשוב לתכנן כאשר שוקלים לבצע מהפך כולל בעיצוב התאורה, לרבות התקנת ספוטים, לפעמים גם הנמכת תקרה, התקנת גופי תאורה שקועים וכן הלאה. כדאי גם להזכיר כי נורות חסכוניות וידידותיות לסביבה דוחקות את רגלי הנורות הבזבזניות הוותיקות. אך הבחירה בחיסכון לא חייבת לבוא על חשבון היופי והעיצוב. חפשו מנורות חסכוניות וגם מרהיבות והעיצוב החדש ירגיש נעים גם בכיס.

עיצוב תאורה – מה הטעם שלכם?

כלל חשוב ביותר בעיצוב, התקף גם כאשר על הפרק עומד הרצון לשפר את הבית באמצעות עיצוב תאורה גורס כי עיצוב זה עניין של טעם. אין סידור תאורה שמתאים לכולם. לא לכל בית יתאים, למשל, גוף תאורה מרכזי יחיד בסלון. לא כל אחד אוהב ספוטים, למרות שזה אביזר תאורה טרנדי ואיכותי. אז לפני שאתם ממהרים קדימה, הגדירו לעצמכם באופן ברור לאן אתם רוצים להגיע. מהו הטעם הנוכחי שלכם בענייני תאורה? האם לאורך זמן תרגישו בנוח עם תאורה בהירה? אולי מה שנחוץ לכם זו תאורה חמה, בסגנון טבעי? בחנו אפשרויות באולמות התצוגה או בהסתמך על מגזינים בעיצוב, אפשרי גם מקוונים (Pinterest / houzze). שאלו חברים מבינים או שוטטו בפורומים וברשתות החברתיות. גיבשתם טעם ומצאתם רעיונות? אפשר להמשיך.

אור בבית – יפה ונוח

עיצוב תאורה זו אומנות אך חשוב לשים לב כי המטרה איננה רק יופי כשלעצמו. גופי תאורה יפים, תלויים או משוקעים, נברשת בעיצוב מודרני או ספוטים חדישים לא יועילו הרבה אם תגלו כי עוצמת התאורה איננה תואמת לצרכים שלכם. עוצמת התאורה הנבחרת צריכה להתייחס לגודל של החדרים, לצבע השולט בחדר וגם לתכלית של החלל. בחדר עבודה, למשל, תהיה נחוצה תאורה חזקה יחסית. לעומת זאת, בחדר השינה מומלץ לוותר על תאורה בוהקת מדי. תאורה מרגיעה עדיפה יותר ובעינינו בחדר השינה – כדאי לוותר גם על גוף תאורה צעקני וללכת על קו קלאסי, מעודן.